25,50 zł
Aby zagrać w tę zawartość, wymagana jest podstawowa wersja gry Assetto Corsa na Steam.
*PAKIET PORSCHE POJEMNOŚĆ 1*
Po ponad 12 latach z dala od hardcorowego świata wyścigów symulacyjnych, marka Porsche w końcu dociera do Assetto Corsa, a Kunos Simulazioni ściśle i oficjalnie współpracuje z prestiżowym producentem samochodów, aby wydać serię trzech pakietów DLC, które będą zawierać: najbardziej kultowych, autentycznych, niesamowitych samochodów stworzonych przez Porsche podczas jego wspaniałej historii, aby zapewnić jak najdokładniejsze wirtualne wrażenia Porsche.
Porsche Pack Volume 1 wprowadza niektóre z najbardziej kultowych samochodów Porsche, jakie kiedykolwiek stworzono, w połączeniu z niektórymi najnowszymi modelami z gamy Porsche 2016, mając na celu zaoferowanie idealnego połączenia samochodów drogowych, hipersamochodów, a także nowoczesnych oraz historyczne modele GT i wyścigowe.
*SAMOCHODY*
*Porsche 911 Carrera S*
911 od dziesięcioleci jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie. W 2015 roku pojawiła się nowa generacja, która jeszcze bardziej zwiększyła tę przewagę. Dzięki innowacyjnym silnikom z turbodoładowaniem, zaawansowanemu podwoziu z jeszcze większą rozpiętością między osiągami a komfortem, jest do tego wyjątkowo dobrze wyposażony. Dzięki ponad czterdziestoletniemu doświadczeniu z silnikami turbo – zarówno w samochodach wyścigowych, jak i seryjnych samochodach sportowych – nowe silniki w 911 Carrera S oferują lepsze osiągi, jeszcze większą radość z jazdy i wyższą wydajność. 420 KM (309 kW) mocy z tyłu czeka na uwolnienie i przekształcenie w sportowy napęd. Większa moc 911 Carrera S wynika z turbosprężarek ze zmodyfikowanymi kompresorami, specjalnego układu wydechowego i dostrojonego zarządzania silnikiem. Nowe 911 może pochwalić się również imponującymi osiągami: 911 Carrera S z Porsche-Doppelkupplung (PDK) i pakietem Sport Chrono wykonuje swoją pokazową dyscyplinę – sprint od 0 do 100 km/h – w zaledwie 3,9 sekundy. Oznacza to, że jest to pierwsza 911 w rodzinie Carrera, która przekroczyła magiczną czterosekundową granicę. Wzrosła również prędkość maksymalna: 911 Carrera S osiąga teraz zawrotną prędkość 308 km/h. Podsumowując, 911 Carrera S ponownie ustanawia punkt odniesienia w zakresie dynamiki jazdy wszechstronnych samochodów sportowych, jeszcze bardziej zwiększając różnicę między codziennym komfortem a osiągami na torze. 911 Carrera S osiąga teraz zawrotną prędkość 308 km/h. Podsumowując, 911 Carrera S ponownie ustanawia punkt odniesienia w zakresie dynamiki jazdy wszechstronnych samochodów sportowych, jeszcze bardziej zwiększając różnicę między codziennym komfortem a osiągami na torze. 911 Carrera S osiąga teraz zawrotną prędkość 308 km/h. Podsumowując, 911 Carrera S ponownie ustanawia punkt odniesienia w zakresie dynamiki jazdy wszechstronnych samochodów sportowych, jeszcze bardziej zwiększając różnicę między codziennym komfortem a osiągami na torze.
*Porsche 918 Spyder*
918 Spyder ucieleśnia esencję idei Porsche: łączy technologię rodem z wyścigów samochodowych z doskonałą użytecznością na co dzień i maksymalnymi osiągami przy minimalnym zużyciu paliwa.
918 Spyder ujawnia swoje bliskie związki ze sportami motorowymi na różne sposoby. Został zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany przez inżynierów Porsche, którzy budują samochody wyścigowe, we współpracy ze specjalistami od produkcji seryjnej. Wiele spostrzeżeń zdobytych podczas opracowywania samochodów wyścigowych Porsche na potrzeby 24-godzinnego wyścigu w Le Mans w 2014 r. zostało w ten sposób wykorzystane w 918 Spyder – i vice versa. Ponadto wiele części supersportowego samochodu pochodzi od producentów, którzy mają udokumentowaną historię jako dostawcy pojazdów do sportów motorowych.
Głównym źródłem napędu jest ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,6 litra i mocy 608 KM (447 kW). Silnik wywodzi się bezpośrednio z jednostki napędowej odnoszącego sukcesy RS Spydera, co wyjaśnia, dlaczego może osiągać prędkość obrotową silnika do 9150 obr./min. Silnik V8 jest sprzężony z modułem hybrydowym, na który składa się silnik elektryczny o mocy 115 kW oraz sprzęgło służące jako połączenie z silnikiem spalinowym. Dodatkowy silnik elektryczny o mocy 95 kW napędza przednią oś. Ze względu na swoją równoległą konfigurację hybrydową, 918 Spyder może być napędzane na tylną oś albo indywidualnie przez silnik spalinowy lub silniki elektryczne, albo przez oba napędy łącznie, co daje łączną moc 887 KM (652 kW). Sprint od 0 do 100 km/h trwa 2,6 sekundy, a prędkość maksymalna osiągana jest przy 345 km/h.
Samochód ma masę własną około 1640 kg, co jest bardzo niską masą jak na pojazd hybrydowy tej klasy osiągów. Elementy układu napędowego i wszystkie elementy o masie powyżej 50 kg są umieszczone tak nisko i centralnie, jak to możliwe w pojeździe. Skutkuje to lekkim przesunięciem obciążenia osi tylnej, wynoszącym 57 procent na oś tylną i 43 procent na oś przednią, w połączeniu z wyjątkowo nisko położonym środkiem ciężkości, mniej więcej na wysokości piast kół, co jest idealne do jazdy dynamika.
Wszystko to ma zapewnić 918 Spyder doskonałe osiągi na torze wyścigowym. Jako pierwszy pojazd posiadający globalną homologację drogową, 918 Spyder pokonał 20,6-kilometrowe okrążenie wokół Północnej Pętli toru Nürburgring w mniej niż siedem minut. Osiągając czas dokładnie 6 minut i 57 sekund, ten supersportowy samochód poprawił poprzedni rekord o niewiarygodne 14 sekund.
*Porsche 911 Carrera RSR 3.0*
Wybierając najbardziej ekscytujące 911 wszechczasów, na pierwszym miejscu znalazło się Porsche 911 Carrera RSR. Oparty na homologowanym modelu 911 Carrera RS, RSR został zbudowany w 1972 roku jako samochód wyścigowy Grupy 4, którego osiągi znacznie przewyższały jego poprzedników.
Przednie i tylne błotniki były o pięć centymetrów szersze, a chłodnica oleju znajdowała się pod przednią częścią samochodu, co wizualnie podkreślało moc wyprodukowanych 55 911 Carrera RSR. Z tyłu pojazdu znajdował się sześciocylindrowy silnik o zwiększonej pojemności skokowej, którego moc zwiększono do 330 KM przy 8000 obr./min, dzięki podwójnemu zapłonowi oraz większym zaworom i cylindrom.
Zespół fabryczny Porsche brał udział w Mistrzostwach Świata Producentów Prototypów 1973 za kierownicą 911 Carrera RSR. W ostatnim w historii wyścigu Targa Florio World Championship samochody fabryczne odniosły historyczne zwycięstwo w klasyfikacji generalnej (Müller/van Lennep), co oznaczało koniec wielkiej ery wyścigów szosowych. Kolejne zwycięstwa GT nastąpiły na 6h w Vallelunga i na 1000 km w Dijon i Spa. Zespoły klientów brały również udział w sportach motorowych z 911 Carrera RSR, wygrywając między innymi 24-godzinny wyścig Daytona w 1973 r., a także rajdowe mistrzostwa Europy i Niemiec. Dla Porsche oznaczało to początek nowej ery wyścigów konsumenckich.
*Porsche 718 Cayman S*
Trzecia, przeprojektowana generacja sportowego coupé 718 Cayman z silnikiem umieszczonym centralnie ma bardziej uderzający, atletyczny i wydajny wygląd niż jej poprzednicy. I chociaż po raz pierwszy zastosowano w nim czterocylindrowe silniki typu bokser z turbodoładowaniem zamiast sześciocylindrowych, jak w poprzednich generacjach, osiągi uległy znacznej poprawie. Model 718 Cayman S rozwija moc 350 KM (257 kW) przy pojemności skokowej 2,5 litra. Ogromny moment obrotowy nowego silnika obiecuje radość z jazdy i zwinność nawet przy niskich obrotach. 2,5-litrowy silnik 718 Cayman S jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny (VTG), technologię stosowaną dotychczas wyłącznie w 911 Turbo. Przekazuje do 420 Nm (dodatkowe 50 Nm) na wał korbowy przy prędkościach obrotowych silnika między 1900 a 4500 obr./min. Dla kierowcy oznacza to jeszcze lepszy moment obrotowy we wszystkich zakresach prędkości obrotowych silnika. 718 Cayman z PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. 718 Cayman S z Porsche-Doppelkupplung (PDK) i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,2 sekundy. Maksymalna prędkość to 285 km/h.
Pod względem dynamiki jazdy 718 Cayman S podąża śladami klasycznych samochodów wyścigowych 718. Dzięki swojej wyjątkowej zwinności historyczne samochody sportowe z centralnie umieszczonym silnikiem wygrywały liczne wyścigi w latach 50. i 60. XX wieku, takie jak Targa Florio i Le Mans. W całkowicie przestrojonym podwoziu poprawiono sztywność boczną i prowadzenie kół; sprężyny i stabilizatory zostały zaprojektowane tak, aby były mocniejsze, a regulacja amortyzatorów została zmieniona. Układ kierowniczy, który został skonfigurowany tak, aby był o dziesięć procent bardziej bezpośredni, zwiększa zwinność i radość z jazdy. Tylne koła, które są o pół cala szersze, w połączeniu z przeprojektowanymi oponami zapewniają większy potencjał siły bocznej, a tym samym większą stabilność na zakrętach.
*Porsche 917/30 Spyder*
Porsche 917/30 Spyder zawdzięczało swoje wyjątkowe osiągi dwunastocylindrowemu silnikowi z podwójnym turbodoładowaniem. W przeciwieństwie do ściśle regulowanych europejskich serii sportów motorowych, seria CanAm nie nakładała żadnych ograniczeń na pomysłowość techników pod względem limitów masy lub pojemności. Zespół wspierający projektanta silników wyścigowych Porsche, Hansa Mezgera, mógł zatem zagłębić się w swoje sztuczki, aby zapewnić, że dwunastocylindrowy turbodoładowany silnik 917/30 stale wytwarza moc od 1100 do 1400 KM i maksymalny moment obrotowy 1210 Nm metrów, gwarantując tym samym wyjątkowe przyspieszenie: od zera do 100 km/h w zaledwie 2,4 sekundy, zaledwie 5,4 sekundy do 200 km/h i tylko 11,3 sekundy do osiągnięcia prędkości 300 km/h.
A przede wszystkim turbosprężarka Porsche 917/30 Spyder okazała się wysoce niezawodna, nawet na krętych torach. Kierowca Porsche, Mark Donohue, pokonał rywali McLarena i Chevroleta na tyle wszechstronnie, że samochód wyścigowy otrzymał równie rzadki i pożądany tytuł „nie do pokonania”. Tylko przepisy serii CanAm uniemożliwiły szybkiemu, niezawodnemu Porsche 917/30 Spyder ponowne wejście do wyścigu w 1974 roku. Ale o Porsche 917/30 Spyder było głośno nawet po sezonie wyścigowym 1973.
W 1975 roku Mark Donohue ustanowił nowy rekord świata w okrążeniu w Talladega w stanie Alabama w zoptymalizowanym aerodynamicznie 917/30. Bezwzględna prędkość maksymalna najszybszego okrążenia Amerykanina wyniosła 385,85 km/h.
Dziś samochód wyścigowy można podziwiać w Muzeum Porsche w Zuffenhausen, gdzie jest uważany za najważniejszy element kolekcji muzeum. 917/30 regularnie jeździ też po świecie jako ambasador marki w ramach Rolling Porsche Museum.
*Porsche 935/78 „Moby Dick”*
W 1976 roku inżynierowie Porsche opracowali samochód wyścigowy na bazie 911 Turbo, który miał zdominować długodystansowe wyścigi Mistrzostw Świata Producentów Grupy 5 FIA: Porsche 935. Punktem kulminacyjnym tego projektu rozwojowego był legendarny Porsche 935/78 z 1978 roku – najmocniejsze 911 wszechczasów. Różnice między tym potężnym pojazdem – nazwanym „Moby Dick” ze względu na jego szerokie nadwozie z długim ogonem – a poprzednimi modelami to między innymi zmodyfikowana rama, ulepszone aerodynamicznie nadwozie i kierownica po prawej stronie. Mając na celu poprawę osiągów i trwałości silnika, inżynierowie z Weissach opracowali jednostkę napędową, która miała wyprzedzić konkurencję. Ponieważ poprzednie modele napotykały problemy z konserwacją głowic cylindrów, teraz zostały one po prostu zespawane. Trzeba było znaleźć kompromis także w kwestii chłodzenia. Więc woda chłodziła głowice, a powietrze chłodziło cylindry. Dzięki nowo wprowadzonej technologii czterozaworowej, sześciocylindrowy, ustawiony poziomo silnik opierał się na dwóch turbosprężarkach z intercoolerem. Zwiększenie pojemności skokowej do 3211 cm³ dało brutalną moc 845 KM. Ze względu na ciągłą dominację Porsche wycofało się z długodystansowych mistrzostw świata w 1978 roku, co oznacza, że „Moby Dick” miał tylko kilka występów. W Le Mans samochód wyścigowy osiągnął niewiarygodną prędkość 366 km/h na prostej Mulsanne, ale ostatecznie jego kierowcy, Manfred Schurti i Rolf Stommelen, z powodu problemów technicznych finiszowali dopiero na ósmym miejscu. Wielkie sukcesy Porsche 935/78 zostały osiągnięte dopiero w 1978 roku, jako część prywatnego zespołu Kremer. i chłodził powietrzem cylindry. Dzięki nowo wprowadzonej technologii czterozaworowej, sześciocylindrowy, ustawiony poziomo silnik opierał się na dwóch turbosprężarkach z intercoolerem. Zwiększenie pojemności skokowej do 3211 cm³ dało brutalną moc 845 KM. Ze względu na ciągłą dominację Porsche wycofało się z długodystansowych mistrzostw świata w 1978 roku, co oznacza, że „Moby Dick” miał tylko kilka występów. W Le Mans samochód wyścigowy osiągnął niewiarygodną prędkość 366 km/h na prostej Mulsanne, ale ostatecznie jego kierowcy, Manfred Schurti i Rolf Stommelen, z powodu problemów technicznych finiszowali dopiero na ósmym miejscu. Wielkie sukcesy Porsche 935/78 zostały osiągnięte dopiero w 1978 roku, jako część prywatnego zespołu Kremer. i chłodził powietrzem cylindry. Dzięki nowo wprowadzonej technologii czterozaworowej, sześciocylindrowy, ustawiony poziomo silnik opierał się na dwóch turbosprężarkach z intercoolerem. Zwiększenie pojemności skokowej do 3211 cm³ dało brutalną moc 845 KM. Ze względu na ciągłą dominację Porsche wycofało się z długodystansowych mistrzostw świata w 1978 roku, co oznacza, że „Moby Dick” miał tylko kilka występów. W Le Mans samochód wyścigowy osiągnął niewiarygodną prędkość 366 km/h na prostej Mulsanne, ale ostatecznie jego kierowcy, Manfred Schurti i Rolf Stommelen, z powodu problemów technicznych finiszowali dopiero na ósmym miejscu. Wielkie sukcesy Porsche 935/78 zostały osiągnięte dopiero w 1978 roku, jako część prywatnego zespołu Kremer. sześciocylindrowy poziomo przeciwstawny silnik opierał się na dwóch turbosprężarkach z intercoolerem. Zwiększenie pojemności skokowej do 3211 cm³ dało brutalną moc 845 KM. Ze względu na ciągłą dominację Porsche wycofało się z długodystansowych mistrzostw świata w 1978 roku, co oznacza, że „Moby Dick” miał tylko kilka występów. W Le Mans samochód wyścigowy osiągnął niewiarygodną prędkość 366 km/h na prostej Mulsanne, ale ostatecznie jego kierowcy, Manfred Schurti i Rolf Stommelen, z powodu problemów technicznych finiszowali dopiero na ósmym miejscu. Wielkie sukcesy Porsche 935/78 zostały osiągnięte dopiero w 1978 roku, jako część prywatnego zespołu Kremer. sześciocylindrowy poziomo przeciwstawny silnik opierał się na dwóch turbosprężarkach z intercoolerem. Zwiększenie pojemności skokowej do 3211 cm³ dało brutalną moc 845 KM. Ze względu na ciągłą dominację Porsche wycofało się z długodystansowych mistrzostw świata w 1978 roku, co oznacza, że „Moby Dick” miał tylko kilka występów. W Le Mans samochód wyścigowy osiągnął niewiarygodną prędkość 366 km/h na prostej Mulsanne, ale ostatecznie jego kierowcy, Manfred Schurti i Rolf Stommelen, z powodu problemów technicznych finiszowali dopiero na ósmym miejscu. Wielkie sukcesy Porsche 935/78 zostały osiągnięte dopiero w 1978 roku, jako część prywatnego zespołu Kremer. co oznacza, że „Moby Dick” widział tylko kilka wyjść. W Le Mans samochód wyścigowy osiągnął niewiarygodną prędkość 366 km/h na prostej Mulsanne, ale ostatecznie jego kierowcy, Manfred Schurti i Rolf Stommelen, z powodu problemów technicznych finiszowali dopiero na ósmym miejscu. Wielkie sukcesy Porsche 935/78 zostały osiągnięte dopiero w 1978 roku, jako część prywatnego zespołu Kremer. co oznacza, że „Moby Dick” widział tylko kilka wyjść. W Le Mans samochód wyścigowy osiągnął niewiarygodną prędkość 366 km/h na prostej Mulsanne, ale ostatecznie jego kierowcy, Manfred Schurti i Rolf Stommelen, z powodu problemów technicznych finiszowali dopiero na ósmym miejscu. Wielkie sukcesy Porsche 935/78 zostały osiągnięte dopiero w 1978 roku, jako część prywatnego zespołu Kremer.
*Porsche Cayman GT4 Clubsport*
Bazując na lekkim samochodzie sportowym Cayman GT4 z silnikiem umieszczonym centralnie, Porsche Motorsport opracował wersję wyścigową wyłącznie na tor. Nastawiony na osiągi, tak jak jego kierowcy. Cayman GT4 Clubsport jest napędzany 3,8-litrowym, montowanym centralnie, sześciocylindrowym silnikiem o mocy 385 KM (283 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 420 Nm. Osiąga maksymalną prędkość 295 km/h.
Wersja wyścigowa jest wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów Porsche z łopatkami zmiany biegów na kierownicy i mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. Lekki układ zawieszenia z kolumnami przedniej osi pochodzi z jego dużego brata 911 GT3 Cup, który bierze udział w 20 mistrzostwach jednej marki Porsche na całym świecie. Imponujący wyścigowy układ hamulcowy jest wyposażony w stalowe tarcze hamulcowe o średnicy 380 milimetrów.
Przechylając szalę na zaledwie 2866 funtów. (1300 kilogramów), Cayman GT4 Clubsport, dostarczany z fabryki ze spawaną klatką bezpieczeństwa, wyścigowym fotelem kubełkowym oraz sześciopunktowymi pasami, jest naprawdę lekki i zapewnia samochodowi wyjątkową zwinność i dynamikę jazdy na utwór.