Opis produktu
Dla kogo przeznaczona jest multimedialna gra edukacyjna "Trenuj ucho"?
Do zastosowania na różnorodnych zajęciach: logopedycznych, korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych.
Dla dzieci w wieku 7-14 lat z:
- wadą wymowy, u podłoża których leżą kłopoty ze słuchem fonemowym, pamięcią i koncentracją uwagi słuchowej,
- dysleksją lub ryzykiem dysleksji,
- dysgrafią,
- ADHD/ADD,
- spektrum autyzmu,
- trudnościami w zakresie koncentracji uwagi.
Korzyści dla dzieci i młodzieży:
- dzięki formie zabawy chętniej angażują się w trening,
- mogą wielokrotnie rozwiązywać swoje ulubione zadania,
- lubią zajęcia i jej nowoczesną formę,
- poprawiają swoją koncentracje i uwagę słuchową, co przyczynia się także do rozwoju umiejętności: czytania, zapamiętywania, filtrowania informacji, zrozumienia wypowiedzi,
- wzmacniają umiejętność uczenia się nowych słów, nowego języka obcego.
Korzyści dla logopedów, neurologopedów, pedagogów, specjalistów, nauczycieli specjalistów:
- przyspieszenie efektów w terapii logopedycznej, w tym terapii zaburzeń przetwarzania słuchowego,
- podniesienie atrakcyjności zajęć w terapii pedagogicznej, pracy rewalidacyjnej, terapii logopedycznej sprawiające, że dzieci angażują się w proces terapeutyczny,
- urozmaicenie zajęć w pracy z dziećmi wykazującymi trudności w nauce czytania, pisania, nauce języka obcego,
- nadanie zajęciom charakteru nowoczesności.
- Jakie zalety posiada multimedialny pakiet edukacyjny "Trenuj ucho!"?
- zróżnicowane ćwiczenia multimedialne w formie aż 600 interaktywnych animacji,
- w wielu ćwiczeniach zastosowano funkcje mieszania elementów, co pozwala na wielokrotne wykorzystanie tego samego ćwiczenia w różnej konfiguracji,
- dopasowanie ćwiczeń do grupy wiekowej (dzieci młodsze i dzieci starsze),
- możliwość utrwalania ćwiczeń w domu poprzez wysyłanie pojedynczego ćwiczenia mailem,
- interesujące ćwiczenia multimedialne, jak również w bogato ilustrowanych kartach pracy,
- różne dźwięki pochodzące z otaczającego nas świata (m.in. miasto, wieś, szkoła, plac zabaw),
- wysokiej jakości nagrania dźwiękowe w akompaniamencie lektora o doskonałej dykcji,
- prosta, intuicyjna obsługa,
- na różne urządzenia, np. komputer stacjonarny, laptop, monitor dotykowy, tablet, smartfon,
- licencja otwarta – bezterminowa, na każdym urządzeniu, dla dowolnej liczby użytkowników!
- Podział multimedialny ćwiczeń w "Trenuj ucho!"
Ćwiczenia multimedialne podzieliliśmy aż na 16 wygodnych części:
- dźwięki otoczenia,
- rozumienie zdań,
- sekwencje dźwiękowe,
- rozpoznawanie słów podobnie brzmiących,
- sekwencje sylab,
- analiza sylabowa,
- synteza sylabowa,
- rozpoznawanie sylab,
- rozpoznawanie głosek,
- analiza z syntezą głoskową,
- analiza głoskowa,
- synteza głoskowa,
- wyraz w wyrazie,
- słowa z odwróconą kolejnością sylab,
- rymy,
- zapamiętywanie informacji ze słuchanych tekstów.
- Funkcje słuchowe - umiejętności
W ramach poszczególnych części przećwiczysz z dziećmi takie umiejętności jak:
- wysłuchiwanie i rozpoznawanie dźwięków naturalnych, dochodzących z otoczenia,
- wyodrębnianie pojedynczych dźwięków z tła,
- rozpoznawanie wzorców dźwiękowych,
- rozpoznawanie dźwięków wytwarzanych celowo,
- wyodrębnianie sylab w wyrazach,
- określanie liczby sylab i głosek w wyrazach,
- zgadywanie słów podzielonych na sylaby czy głoski,
- rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek w wyrazach, określanie ich umiejscowienia,
- ćwiczenie pamięci słuchowej, zapamiętywanie sekwencji dźwięków i słów oraz ich różnicowanie,
- ćwiczenie słuchu fonemowego,
- ćwiczenie na konkretnych wyrazach oraz pseudosłowach.
- Zawartość "Trenuj ucho!"
- ponad 600 autorskich, interaktywnych, animacyjnych ćwiczeń multimedialnych z podziałem na dzieci młodsze i dzieci starsze,
- ponad 150 autorskich, kolorowych kart pracy w wersji elektronicznej i drukowanej z podziałem na dzieci młodsze i dzieci starsze,
- przepięknie ilustrowane karty do ćwiczenia słuchu fonemowego,
- słuchawki ze zintegrowanym mikrofonem,
- gry logopedyczne do samodzielnego wydruku,
- poradnik metodyczny wraz z instrukcją obsługi programu,
- przykładowe scenariusze do prowadzenia zajęć percepcji słuchowej, zarówno na zajęcia indywidualne, jak i grupowe,
- licencja otwarta – bezterminowa, na każdym urządzeniu, dla dowolnej ilości użytkowników!
Autorka pakietu multimedialnego "Trenuj ucho!"
Anna Tońska-Szyfelbein – neurologopeda, logopeda wczesnej interwencji, terapeuta SI, terapeuta dysleksji, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie terapeutyczne. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Miofunkcjonalnej. Właściciel i terapeuta w LOGO-PED. Centrum Neurologopedyczno-Terapeutycznego w Gdańsku. Autorka scenariusza do komputerowego programu multimedialnego „Eduterapeutica Logopedia”. Autorka 14 publikacji książkowych, wydanych nakładem wydawnictwa Harmonia z zakresu terapii opóźnionego rozwoju mowy, afazji, terapii dysleksji, zawierających ćwiczenia usprawniające koncentrację, percepcję słuchową. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z afazją, opóźnionym rozwojem mowy, z dziećmi w spektrum autyzmu, osobami z zaburzeniami motorycznymi jamy ustnej, jak również z dziećmi z ryzykiem dysleksji oraz dysleksją.
Lektor
Filip Kosior – aktor teatralny, serialowy i dubbingowy, lektor. W 2015 roku ukończył Wydział Aktorski warszawskiej Akademii Teatralnej. Jeden z najpopularniejszych polskich lektorów czytających audiobooki. Zajął pierwsze miejsce w rankingu Najlepsi polscy lektorzy audiobooków 2021. Komentujący doceniali umiejętność mistrzowskiej interpretacji oraz miły głos. W ocenie słuchaczy, płynnie balansuje dynamizmem wypowiadanych słów. Ponadto jego gładki głos jest zarazem bardzo wyraźny, ale też nienachalny, dzięki czemu możemy w pełni skupić się na treści.
Filipa Kosiora można usłyszeć jako głos bestsellerowych książek, jest też lektorem na Netflixie i głosem w pakiecie „Trenuj ucho”.
Ćwiczenia multimedialne „Trenuj ucho”
Dlaczego „Trenuj ucho” to wyjątkowy multimedialny pakiet edukacyjny?
Jest programem uniwersalnym, mogą z niego korzystać pedagodzy, terapeuci dysleksji, rewalidatorzy oraz logopedzi. Program w terapii wspomoże uczniów z problemami w nauce – tak młodszych, jak i starszych. Duża ilość ćwiczeń pozwala wielokrotnie korzystać z programu w cyklu terapii. Ciekawe i atrakcyjne ćwiczenia spowodują, że dziecko chętnie będzie pracować z programem, będzie się angażować w terapię, jednocześnie ćwicząc zaburzone sfery.
Ćwiczenia multimedialne, zawarte w pakiecie Trenuj ucho!, opierają się na mechanikach stosowanych w grach komputerowych. Rodzaje animacyjnych ćwiczeń multimedialnych według reakcji wymaganych od użytkownika to między innymi:
- historyjki dźwiękowe – dziecko wysłuchuje dźwięków otoczenia i wybiera te, które ma wskazane na planszy,
- kolorowe pięciolinie, dźwiękowy czarodziej – zadaniem dziecka jest odsłuchać sekwencje dźwięków i porównać je ze sobą,
- kolorowe piłki i pudełka – dziecko słucha uważnie słów lektora i wkłada je do odpowiednich pudełek,
- historie ze szczegółem – dziecko wybiera prawdziwe zdania po wysłuchaniu historyjki,
- dźwięki i ilustracje – dziecko dopasowuje dźwięki do ilustracji lub ilustracje do dźwięków według sekwencji,
- kostka pełna dźwięków – dziecko liczy, ile dźwięków usłyszało, po czym wybiera kostkę z odpowiednią liczbą oczek,
- dźwiękowy kowal, dźwiękowy pistolet – dziecko wykonuje podkowy albo strzela z pistoletu za każdym razem, kiedy słyszy powtarzające się słowo,
- odleć rakietą – dziecko startuje rakietę za każdym razem, kiedy usłyszy powtarzające się pseudosłowo,
- duszek w szafie – dziecko słucha uważnie słów lektora, różnicuje wyrazy i umieszcza je w szafie,
- sylabowy dżokej – dziecko wysłuchuje ciągów sylab i porównuje je ze sobą,
- dźwiękowe balony – dziecko przebija balon, kiedy usłyszy słowo kończące się daną sylabą,
- głodna roślinka – dziecko „karmi” wiecznie głodną roślinę wyrazami, które usłyszy,
- pszczoły miodne – dziecko, po wysłuchaniu lektora, musi znaleźć odpowiednie sylaby, w przeciwnym razie pszczoła odleci,
- niepotrzebne sylaby – dziecko usuwa niepotrzebne sylaby w danym słowie,
- filiżanki i spodki, czterolistna koniczynka – zdaniem dziecka jest stworzenie z zaprezentowanych sylab wyrazów,
- dżin – dziecko usuwa niepotrzebne sylaby ze słów, które wypowiada dżin,
- krople, pióra – dziecko przyporządkowuje odpowiednie głoski do tego, co wypowiada lektor,
- dźwiękowe wagoniki – dziecko musi znaleźć odpowiednią głoskę na końcu wyrazu i doczepić wagoniki,
- kosmiczny gość – dziecko musi rozszyfrować, jakie słowo wypowiada kosmiczny gość,
- sylabowy wąż – dziecko układa segmenty węża, tak aby powstał poprawny wyraz,
- tajemniczy język elfów – w elfickim wyrazy brzmią bardzo podobnie, dlatego dziecko musi uważnie posłuchać tego, co mówi elf i zaznaczyć, czy są to różne wyrazy, czy ten sam,
- strach na wróble – dziecko musi poprawić słowa, które wypowiada strach na wróble,
- dźwiękowe puzzle,
- dźwiękowe memory oparte na dźwiękach, głoskach, słowach,
- dźwiękowe memory oparte psudosłowach,
- smok, wulkany – dziecko musi znaleźć słowa w słowach,
- cienie na opak – dziecko musi odgadnąć prawidłową nazwę i dopasować brakujący element do obrazka, zamieniając miejscami sylaby w wyrazie (np. baża – żaba),
- psudowyrazowe zdaniowe łamańce – zadaniem dziecka jest odwrócić kolejność sylab w słowach tworzących zdanie, a następnie zdecydować, czy pasuje ono do obrazka,
- rymowanki zagadki – po wysłuchaniu wierszyka dziecko musi przenieść obrazek, który jest rymem i odpowiedzią na zagadkę,
- historie pamięciowe – dziecko musi wysłuchać tekst, zapamiętać konkretne informacje, po czym odpowiedzieć na pytania,
- papuga, robot – dziecko musi dopasować głoski do niepełnych słów, które wypowiada papuga lub robot