Nauka każdej umiejętności zaczyna się od teorii, a w prawdziwym Laboratorium przyszłości nawet teoria jest w pełni interaktywna! Program „Laboratorium przyszłości. Kompetencje techniczne i praktyczne” skupia się na realizacji podstawy programowej, pozwalając uczniom nabywać umiejętności praktyczne.
W programie znajdują się rysunki, filmy i animacje, które przedstawiają, jak wykonać różne czynności (np. podstawowe węzły, ściegi, klejenie materiałów, wymiana dętki, tworzenie modeli urządzeń). Dodatkowo w produkcie znajdują się także różne rady i wskazówki dla młodych majsterkowiczów. Zestaw został uzupełniony o kilkanaście dużych i szczegółowych plansz do powieszenia w klasie, które pozwolą uczniom jeszcze lepiej zapamiętać temat lekcji.
Zawartość zestawu
Ponad 500 ekranów interaktywnych
Ponad 1600 ilustracji i zdjęć
Ponad 40 animacji i filmów
12 plakatów do powieszenia w klasie
Spis zagadnień opracowanych w programie
Rysunek techniczny – rzut prostokątny
Rysunek techniczny – rzut aksonometryczny
Rysunek techniczny – podstawowe zasady
Rodzaje obróbki materiałów
Rodzaje materiałów i ich zastosowanie – drewno
Rodzaje materiałów i ich zastosowanie – metale
Rodzaje materiałów i ich zastosowanie – tworzywa sztuczne
Rodzaje materiałów i ich zastosowanie – włókna
Rodzaje materiałów i ich zastosowanie – papier
Mierzenie i odmierzanie
Klejenie na gorąco
Wykonanie prostego przedmiotu z papieru
Oznaczenia na metkach odzieżowych
Symbole stosowane w schematach elektrycznych i elektronicznych
Najprostszy obwód elektryczny
Obwody elektryczne – połączenie szeregowe i równoległe
Pomiary elektryczne przy użyciu miernika uniwersalnego
Budowa roweru
Znaki i sygnały drogowe
Znaki i sygnały drogowe – znaki pionowe
Znaki i sygnały drogowe – znaki poziome
Sprawdzenie stanu technicznego roweru przed jazdą
Rozwiązywanie problemów w trakcie eksploatacji roweru
Jak zbudować model świetlnego sygnalizatora ulicznego?
Węzły
Ściegi ręczne
Jak zawiesić obraz na ścianie?
Jak zbudować model samolotu z kartonu?
Jak zbudować układ do sygnalizacji alfabetem Morse’a?