780,90 zł
Seria GoEdu – otwarta licencja dla placówki edukacyjnej
- Dla dzieci w wieku 7-9 lat
- Rozwija kluczowe kompetencje czytania, pisania i liczenia oraz współpracy w grupie
- Przekracza granice i łączy świat wirtualny ze światem realnym
- Gry, zabawy i ćwiczenia w przestrzeni klasy i na zewnątrz
- Przenikająca się praca indywidualna, w małych zespołach i w całej klasie
- Otwarta na inwencję nauczyciela, daje kontrolę nad częścią multimedialną
GoEdu to seria pomocy dydaktycznych i scenariuszy dopasowanych do obowiązującej podstawy programowej nauczania wczesnoszkolnego. Pozwala rozwijać kluczowe umiejętności w zakresie komunikacji językowej i rozwiązywania problemów matematycznych, ale też łączy je z umiejętnością podejmowania taktycznych i strategicznych decyzji, a także współpracą w grupie i wrażliwością na emocje.
Seria wykorzystuje technologię i multimedia, ale jeszcze częściej korzysta z dołączonych do pakietu dużych i małych pomocy do pracy w całej klasie – na podłodze lub w małych zespołach – na stolikach. W zabawę włączamy też samą przestrzeń wokół nas – zarówno w salach szkolnych jak i na zewnątrz budynków. Dzięki temu najmłodsi uczniowie w sposób organiczny i jednoczesny rozwijają swoje umiejętności poznawcze i ruchowe, społeczne i emocjonalne, motoryczne i technologiczne.
Łączymy zamiast dzielić
GoEdu to seria hybrydowa, czyli łącząca w sobie zasoby multimedialne oraz „analogowe” zasoby tradycyjne i odpowiednie metody ich wykorzystania w szkole. Autorzy nie ograniczyli się jedynie do zwykłego zsumowania tych rodzajów zasobów i działań – obie formy przenikają się i łączą, dzięki czemu świat cyfrowy nie jest dla najmłodszych uczniów czymś osobnym i całkowicie wirtualnym. Wkracza w przestrzeń klasy i w akcje wykonywane w świecie realnym.
Tablice multimedialne, chociaż są już powszechnie dostępne w szkołach nie pozwalają na jednoczesny dostęp całej klasy, dlatego często stosujemy multimedia sterowane przez nauczyciela (nauczyciel decyduje o dynamice i częściowo o treści wydarzeń) – takie podejście nie pozostawia uczniów samych z technologią i jednocześnie zachowuje czynną rolę nauczyciela.
Jesteśmy otwarci
Chociaż przygotowaliśmy gotowe scenariusze, to zasoby serii, zarówno tradycyjne jak i wirtualne są otwarte na nowe pomysły nauczycieli i dzieci, dając nieskończone możliwości tworzenie nowych zajęć.
Z jakich zasobów składa się seria?
Seria GoEdu obejmuje następujące typy zasobów:
- Scenariusze zajęć obejmujące różne typy aktywności indywidualnych, zespołowych oraz angażujących całą grupę dzieci
- Mniejsze elementy kartonowe do pracy na stolikach
- Większe elementy kartonowe, nacinane i dziurkowane do pracy na podłodze
- Inne elementy takie jak: plansze stołowe, plansze plenerowe, sznurki, klocki, kostki, woreczki, kamienie
- Elementy do samodzielnego wydrukowania: karty, elementy gier i zabaw
- Gry i zabawy multimedialne
Czy program będzie rozwijany?
Aplikacja obejmująca multimedia, zasoby do samodzielnego wydrukowania, poradniki i scenariusze będzie uzupełniana i aktualizowana.
Licencja, czyli co mi wolno, a czego nie
Licencja jest:
- bezterminowa i obejmuje całą placówkę edukacyjną;
- pozwala na zainstalowanie programu na wszystkich komputerach w tej placówce;
- pozwala też na drukowanie i kopiowanie na użytek placówki materiałów do wydruku zamieszczonych w programie,
- daje dostęp do aktualizacji i uzupełnień aplikacji oraz zasobów.
Wymagania systemowe
Minimalne wymagania sprzętowe to komputer z systemem Windows 7/10 posiadający:
- rozdzielczość ekranu nie mniejsza niż 1024 x 768 pikseli (zalecana rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli)
- źródło dźwięku
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy z ekranami dotykowymi i tablicami interaktywnymi.
Zawartość zestawu Mówię, czytam i piszę:
- 36 formatek z grubego kartonu 22 x 22 cm z elementami gier i zabaw do wyciśnięcia
- Inne elementy gier: kości, kamienie, woreczki itp.
- Plansze do gier
- 200 ekranów ćwiczeń multimedialnych
- 150 kart pracy do wydrukowania
Rozwijanie umiejętności porozumiewania się przy pomocy mowy i pisma jest jednym z podstawowych zadań szkoły, ale też najłatwiej rozwija się w sposób całkowicie naturalny przy okazji codziennych kontraktów, gier i zabaw. Takie właśnie podejście kierowało autorami zestawu w czasie planowania scenariuszy zajęć oraz ćwiczeń multimedialnych i tradycyjnych pomocy zawartych w pakiecie. Integralną częścią metody jest uczenie się w działaniu i przekraczanie granicy między częścią wirtualną i realną wykonywanych zadań oraz łączenie i przenikanie pracy indywidualnej i zespołowej z pracą w całej klasie.
Zupełną nowością jest wprowadzenie elementów komunikacji cyfrowej, traktowanych tu całkowicie praktycznie, a nie technologicznie. Kiedy i do czego używamy znaku @ lub #? Kiedy wypada, a kiedy nie wypada użyć znaku
DO KOSZYKA