99,99 zł
52,98 zł
Empries of the Undergrowth to szybka gra strategiczna o prowadzeniu kolonii mrówek. Będziesz wykopywać swoje gniazdo pod ziemią, tworzyć tunele i komnaty niezbędne do przechowywania zasobów i chowania lęgu przed wyruszeniem na powierzchnię. To tutaj mrówki będą walczyć o terytorium, zbierać zasoby i pokonywać przerażające stworzenia. Rozkład gniazda, wielkość armii, jej skład oraz wiedza kiedy atakować, a kiedy wycofać się z walki, będą kluczem dla zapewnienia zwycięztwa dla twojej kolonii mrówek.
Cechy
Formikarium
Przepełniona narracją kampania Empires of the Undergrowth składa się z dwóch elementów, pierwszym jest formikarium, gdzie rozpoczynasz z garstką robotnic oraz królową. Wraz z postępem gry twoja kolonia będzie musiała poradzić sobie z eksperymentami szalonego naukowca, wzrastając w siłę i genetycznie adaptując swoje mrówki, aby przetrwać jego machinacje. Formikarium jest również centrum, z którego możesz uruchamiać misje scenariusza, a tym samym przejmiesz kontrolę nad różnymi koloniami mrówek. Jednak, aby odblokować kolejne etapy scenariusza, twoja kolonia będzie musiała przetrwać wspomniane eksperymenty.
Scenariusze dokumentalne
„Twoja królowa zadomowiła się pod gnijącą kłodą. Jest gruba i bezbronna. Jej pierwsze potomstwo będzie musiało się szybko poruszać, jeśli kolonia ma przetrwać. Teraz ich priorytetem jest znalezienie pożywienia, a jest go wokół mnóstwo; ale są tu też inne głodne stworzenia. Robotnice będą musiały zachować czujność.”
Scenariusze są opowiadane z perspektywy narratora filmu dokumentalnego obserwującego mrówki, oferuje on inteligentny wgląd w życie mrówek i resztę podszycia.
Scenariusze są zbudowane w formie „etapów” i łącznie będzie ich pięć przy pełnym wypuście (w tej chwili dostępne są cztery). Każdy etap misji jest przedstawiony w stylu dokumentu przyrodniczego, celując zarówno w poprawność naukową, jak i przyjemność z gry. Każdy z kolejnych etapów pozwala na rozgrywkę innym gatunkiem mrówki, każde posiadające swoje różnice i styl gry. Ustawienia dla każdego poziomu również się różnią, odzwierciedlając środowisko naturalne, z którego domyślnie pochodzi dany gatunek.
Pierwomrówka łagodna
Niedawno zapłodniona królowa pierwomrówki łagodnej znalazła schronienie w podłożu pod kłodą. Po wydaniu na świat pierwszego lęgu musi się zdać na nowe robotnice w celu zdobycia pożywienia, dalszego wykopu gniazda oraz pokonania śmiertelnie niebezpiecznych trzyszczy i pająków chowających się w pobliżu.
Mrówka rudnica
Królowa mrówki rudnicy przejmuje gniazdo innego gatunku mrówek, zabijając ich królową i zajmując jej miejsce. Bliskość plaży daje kolonii dostęp do hojnych darów morza, jednak na tych terenach międzypływowych mieszka o wiele więcej głodnych stworzeń i rywalizujących kolonii.
Mrówki grzybiarki
Mrówki grzybiarki pożywiają się jedynie grzybem, który hodują na pociętych kawałkach liści. Raczkująca kolonia musi wspinać się i zbierać pobliskie listowie, jednocześnie walcząc z modliszkami, chrząszczami kusakowatymi oraz wędrującymi mrówkami wojowniczymi. Gra pozwala na przywołanie ogromnych mrówek major grzybiarek, co pozwoli na utrzymanie wrogów w ryzach.
Mrówki ogniste
Inwazyjne mrówki ogniste same tworzą własne imperium na mokradłach. Potrafią łączyć swoje ciała tak, aby tworzyć ponton unoszący się na wodzie, co daje im dostęp do niezdobytych przez nikogo zasobów. Ogromne płazy oraz ważki to tylko niektóre zagrożenia, które napotkają na swojej drodze, jednak ich nazwa nie wzięła się z niczego — ich użądlenia są na tyle potężne, aby nadrobić ich niewielki rozmiar.
---
Swobodna gra
Tryb swobodnej gry oferuje potencjalnie niekończące się, bardziej otwarte doznania niż w przypadku poziomów kampanii. Po opanowaniu kampanii możesz przejść ze swoją ulepszoną kolonią do nowych wyzwań. Niektóre ze stworzeń oraz kolonie w trybie swobodnym mogą zostać odblokowane po rozegraniu dodatkowych poziomów.
Dodatkowe poziomy
Jeżeli będzie ci potrzebna przerwa od głównej kampanii czy bardziej otwartej natury gry swobodnej, dostępny jest cały wachlarz dodatkowych poziomów oferujących unikalne cele oraz — w niektórych przypadkach — pozwalających na przejęcie kontroli nad zupełnie innymi gatunkami insektów.