32,19 zł
Aby zagrać w tę zawartość, wymagana jest podstawowa wersja gry Assetto Corsa na Steam.
Pakiet upamiętniający 70. rocznicę Ferrari zawiera siedem kultowych samochodów, z których jeden został wybrany przez naszą społeczność. Gracze głosowali w tysiącach: zajmując pierwsze miejsce z ponad 15% wszystkich głosów, z przyjemnością ogłaszamy, że SF70H, szesnasty samochód wyprodukowany przez Ferrari do rywalizacji w Mistrzostwach Świata F1, został włączony do serii Ferrari Pakiet obchodów 70. rocznicy.
Pakiet jako całość będzie zawierał wybór siedmiu najbardziej kultowych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukował włoski producent samochodów w całej jego chwalebnej historii, która dołącza do niesamowitej gamy modeli Ferrari dostępnych już w symulacji.
Pakiet Ferrari 70th Anniversary wprowadzi następujące modele:
Ferrari 250 GTO
Model 250 GTO był szczytem rozwoju serii 250 GT w formie wyczynowej, pozostając jednocześnie samochodem drogowym. Zadebiutował publicznie na dorocznej przedsezonowej konferencji prasowej Ferrari w styczniu 1962 roku i był jedynym prezentowanym modelem z silnikiem z przodu, a jego monoposto i sportowe odpowiedniki wyścigowe miały konfigurację z silnikiem środkowym.
250 GTO było ostatecznym wyrazem samochodu Ferrari 250 GT. Równie dobrze czuł się na drodze, jak i na torze – być może ostatni wyprodukowany samochód drogowy/wyścigowy o podwójnym przeznaczeniu – i osiągnął status legendy wśród miłośników marki. Z zaledwie stosunkowo niewielką serią produkcyjną trzydziestu sześciu samochodów i wieloma wyprodukowanymi egzemplarzami mającymi wspaniały rodowód wyścigowy, stał się jedną z ikon w historii produkcji Ferrari, cieszącą się poważaną pozycją w kręgach kolekcjonerów.
Ferrari 312/67
Scuderia Ferrari rozpoczęła mistrzostwa 1967 z 312/67. Oficjalny debiut samochodu miał miejsce podczas Wyścigu Mistrzów w Brands-Hatch z Bandinim i Scarfiottim za kierownicą. Najlepsze wyniki Scuderii osiągnął dzięki uprzejmości Nowozelandczyka Chrisa Amona, który trzykrotnie zajmował trzecie miejsce na podium.
Ferrari 330 P4
Z stylistyką bardzo podobną do 330 P3, model ten był napędzany silnikiem V12, który został radykalnie przeprojektowany przez Franco Rocchi. Najbardziej oczywistą modyfikacją było wprowadzenie trójzaworowej głowicy cylindrów – dwóch wlotowych i jednego wydechowego.
Zasilanie paliwem zapewniał układ wtryskowy Lucas. Podwozie było nieco krótsze niż w 330 P3, a nowy układ zawieszenia poprawił trzymanie się drogi. Samochód wygrał wiele wyścigów i zapisał się na kartach historii po pamiętnym zwycięstwie 1-2-3 w Daytona.
Ferrari GTO
Ogłoszony przez Enzo Ferrari we wrześniu 1983 roku i zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 1984 roku, GTO (również nieoficjalnie znany z prefiksem 288) wywołał falę entuzjazmu. Legendarna nazwa, oszałamiająca stylistyka Pininfariny, silnik o pozornie niewyczerpanej mocy (2,8 litra i 8 cylindrów) oraz powszechne stosowanie materiałów kompozytowych sprawiły, że GTO najbardziej przypomina samochód wyścigowy.
Aby sprostać wymaganiom klientów, zbudowano 272 zamiast planowanych 200: wszystkie zostały sprzedane przed rozpoczęciem produkcji.
Nazwa 288 odnosi się do całkowitej pojemności silnika i liczby cylindrów, 2,8 litra przy 8 cylindrach. Oczywiście nazwa modelu „GTO” była akcentem retro nawiązującym do legendarnej 250 GTO z początku lat sześćdziesiątych, której miał być duchowym następcą w wyścigach GT.
Ferrari F2004
Rok 2004, rekordowy sezon Ferrari, wszedł w drugi akt wraz z Mistrzostwami 2004: z 18 GP Scuderia wygrała 15 wyścigów (13 Schumachera, 2 Barrichello), 8 zwycięstw jeden-dwa, 12 pole position w sumie 262 punktów w klasyfikacji konstruktorów. Już w sierpniu Ferrari zarchiwizowało akta mistrzostw: podczas GP Węgier Scuderia zdobyła tytuł konstruktorów – 14. , w Belgii, na tym samym torze, na którym debiutował w 1991 roku.
Sezon przeszedł do historii także dzięki jednemu z najbardziej konkurencyjnych jednomiejscowych samochodów, jakie kiedykolwiek zbudowano: F2004, wyposażonemu w nowy silnik o nazwie 053, 10-cylindrowy silnik o mocy 865 KM przy 18 300 obr./min, który przekroczył wszelkie oczekiwania pod względem osiągów i niezawodności, również w odniesieniu do nowego wyzwania stawianego przez przepisy, które miało na celu obniżenie kosztów: jeden silnik na weekend wyścigowy, przy średniej żywotności 800 zamiast 350 kilometrów.
Superszybkie Ferrari 812
Ferrari wybrało 87. edycję Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie na światową premierę nowej 12-cylindrowej berlinetty, 812 Superfast, najmocniejszego i najszybszego Ferrari w historii marki. Ten nowy samochód nie tylko wprowadza mnóstwo innowacyjnych funkcji, ale jest również szczególnie ważny, ponieważ seria V12 była oficjalnym początkiem wspaniałej historii Prancing Horse w 1947 roku, 70 lat temu.
W ten sposób 812 Superfast zapoczątkowuje nową erę w historii 12-cylindrowych silników Ferrari, opierając się na nieocenionej spuściźnie modeli F12berlinetta i F12tdf. Jest skierowany do klientów wymagających najmocniejszego i najbardziej ekskluzywnego Ferrari w gamie: bezkompromisowego samochodu sportowego, który zapewni ekscytującą jazdę zarówno na drodze, jak i na torze, a jednocześnie będzie wystarczająco wygodny, aby jego właściciele mogli cieszyć się nim jako wszechstronnym doświadczeniem.
Ferrari SF70H
63. jednomiejscowy samochód zaprojektowany i zbudowany przez Scuderia Ferrari do udziału w Mistrzostwach 2017 powstał w wyniku zmiany przepisów, która nie ma precedensu w tej kategorii sportów motorowych. W przeszłości przepisy generalnie zmierzały w kierunku spowalniania samochodów. Jednak w roku 2017 zmiany przepisów poszły w przeciwnym kierunku, co oznacza, że samochody mogą mieć większą siłę docisku aerodynamicznego i lepszą przyczepność mechaniczną.
Istnieje kilka różnic między projektem 668 a Ferrari z niedawnej przeszłości: wydłużony nos i skrzydło w kształcie strzały są konsekwencją przepisów, podobnie jak oczywista płetwa na pokrywie silnika i bardziej złożone elementy aerodynamiczne przed wlotami powietrza na bocznych podnóżkach.
Układ niektórych elementów mechanicznych hybrydowej jednostki napędowej został zmieniony, podczas gdy inne obszary zachowują podobny układ jak w samochodzie z 2016 roku.