Do gry wymagane jest posiadanie podstawowej wersji Total War: SHOGUN 2
Narodziny Samurajów to zupełnie nowa, niezależna kampania do gry Total War: SHOGUN 2.
Akcja kampanii “Narodziny Samurajów” toczy się na 400 lat przed dramatyczną wojną domową, przedstawioną w SHOGUN 2. Pakiet oparty jest o Wojnę Gempei, toczącą się pomiędzy sześcioma legendarnymi klanami rodzin Taira, Minamoto i Fujiwara. Jej apogeum nastąpiło w czasie pierwszego Szogunatu, kiedy to narodziła się nowa klasa rządząca – Samurajowie.
Cechy:
- Rozegraj zupełnie nową i niezależną kampanię do gry SHOGUN 2, której akcja toczy się w XII-wiecznej Japonii.
- Kampania Narodziny Samurajów przeznaczona jest zarówno dla jednej, jak i wielu osób – w trybach rywalizacji i współpracy.
- 3 nowe rodziny, podzielone na 6 grywalnych klanów.
- Każdy klan posiada własny zestaw cech, co nadaje mu unikatowy styl rozgrywki.
- 16 nowych jednostek lądowych – zbrojni, włócznicy, łucznicy i kawaleria. Wśród nich:
- Piechota Samurajska – ci mistrzowie łuku i miecza są zabójczy zarówno w zwarciu, jak i z dystansu. Jednostki te nie są zbyt liczne, ale za to niezwykle efektywne. Chroni je typowy dla okresu Gempei pancerz, doskonały zarówno w starciach w zwarciu, jak i z dystansu.
- Dzierżący miecze – ci, wyposażeni w potężne, dwuręczne miecze, siejący postrach wojownicy, potrafią wyciąć krwawą ścieżkę wśród wrogów, walcząc w zwarciu.
- 4 nowe jednostki bohaterskie – mnisi wojownicy naginata, mnisi wojownicy tetsubo, konni samuraje oraz bohaterskie onna bushi.
- Bohaterskie onna bushi – Kobiety-Samurajowie, wyposażone w naginaty i łuki. To uniwersalne jednostki kawaleryjskie, specjalizujące się w walkach w zwarciu. Nigdy nie powątpiewaj w odwagę niewiasty...
- Mnisi wojownicy tetsubo – Uzbrojeni w nabijane żelaznymi ćwiekami pałki, mnisi ci są potężną siłą w walce w zwarciu, gdy przebijają się przez szeregi wrogów.
- 10 nowych jednostek morskich i 3 nowe zdolności specjalne marynarki (“Banzai!”, “Świszczące strzały” oraz “Rajd”)
- 4 nowe rodzaje agentów, z których każdy posiada własne, unikatowe drzewo umiejętności:
Shirabyoshi korzysta ze sztuki uwodzenia, by przekonać cel do stanięcia po stronie jej rodziny i by odwrócić uwagę wrogich armii. Potrafi też zabawiać dostojników z przyjaznych miast, by przyspieszyć ich rozwój oraz umila czas generałom na polach bitew, co zwiększa ich lojalność wobec rodziny i przeciwdziała wysiłkom wrogich agentów, którzy próbują ich przekupić lub skusić do przejścia na stronę wroga.
Junsatsushi może zażądać przysięgi wierności od neutralnych i wrogich miast ufortyfikowanych, wraz z ich garnizonami. Zapewnia lojalność i posłuszeństwo własnych generałów, zwiększa przychody zapobiegając korupcji i chroni ufortyfikowane miasta oraz armie przed podstępami wroga. Potrafi też przekupywać wrogich agentów.
Monomi spełnia rolę zabójcy, szpiega, sabotażysty i zwiadowcy. Potrafi zakładać siatki szpiegowskie w ufortyfikowanych miastach, co zwiększa szanse odkrycia wrogich agentów i armii, które mogą ukrywać się w prowincji.
Sou za pomocą swojej natchnionej retoryki potrafi zainspirować własną armię lub okiełznać wrogo nastawiony lud. Może też zdemoralizować siły wroga, zmniejszyć szanse na przekupstwo, indoktrynować wrogich agentów i wzniecać powstania ludowe na terenach wroga.
Nowy scenariusz historyczny – Bitwa nad Ane (1570)
DO KOSZYKA