5 440,99 zł
Podczas pracy z modułem STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT uczniowie rewidują swoją dotychczasową wiedzę na temat organizmów oraz poznają budowę i zachowania roślin i zwierząt. Wyciągają wnioski na temat potrzeb, jakie muszą być spełnione, aby organizmy mogły rozmnażać się, rosnąć i przetrwać w swoim środowisku. Dzięki realizacji kolejnych, zawartych w module, działań badawczych uczniowie poznają budowę konkretnych roślin i zwierząt. Identyfikują behawioralne i strukturalne adaptacje różnych organizmów i dyskutują o tym, w jaki sposób każda z nich wpływa na przetrwanie. Dyskusję tę wspiera dostępna dla uczniów sekcja kalmara i kwiatu.
W ramach pracy z modułem omawia się również pięć zmysłów i bada ich znaczenie dla przetrwania zwierząt. Prowadzona przez nauczyciela sekcja mózgu owcy wprowadza pojęcie przetwarzania informacji. Ma to na celu uświadomienie uczniom, w jaki sposób zmysły wywołują działania pomagające zwierzętom przetrwać.
W module szczegółowo jest omawiany zmysł wzroku - uczniowie dowiadują się, jak działa oko i w jaki sposób widzimy obrazy. Dostępna sekcja krowiego oka pozwala na doświadczalne zapoznanie się z budową tego narządu. Uczniowie dyskutują o falach światła i o tym, dlaczego różne zwierzęta widzą kolory inaczej.
Finalnie, na podstawie swojej wiedzy na temat zmysłu wzroku u różnych zwierząt, uczniowie projektują model ulepszonego ludzkiego oka i oceniają swoją pracę.
Wyposażenie zestawu w substancje, preparaty oraz przyrządy do doświadczeń oraz wykorzystanie dostępnych w nim zasobów interaktywnych, pozwoli Nauczycielowi zarówno podczas lekcji przyrody w kl.4 jak i biologii w kl. 5-8 szkoły podstawowej zrealizować w formie eksperymentów uczniowskich zagadnienia nowej podstawy programowej, a w szczególności treści nauczania takie jak:
- Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
- Ja i moje ciało (układy budujące organizm człowieka oraz narządy zmysłów; współdziałanie zmysłów smaku i węchu; zasady ochrony zmysłów wzroku i słuchu)
- Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; sposoby odżywiania organizmów samożywnych i cudzożywnych; warunki życia i przystosowanie organizmów do życia na lądzie i w wodzie; rozpoznawanie organizmów występujących w najbliższej okolicy)
- Organizacja i chemizm życia (hierarchiczna organizacja budowy organizmów; podstawowe elementy budowy komórki i ich funkcje – obserwacje mikroskopowe komórki; fotosynteza- substraty, produkty i warunki przebiegu procesu; czynności życiowe organizmów)
- Różnorodność życia:
a) różnorodność i jedność roślin (tkanki roślinne i ich funkcje; rośliny okrytonasienne- budowa nasion, korzeni, łodygi, liści, kwiatów; rozmnażanie roślin; doświadczenia pokazujące wpływ czynników środowiska na proces kiełkowania; budowa owoców i rozprzestrzenianie się roślin)
b) różnorodność i jedność świata zwierząt (tkanki zwierzęce i ich funkcje; mięczaki-środowisko i tryb życia, cechy morfologiczne, cechy wspólne oraz znaczenie mięczaków w przyrodzie i dla człowieka; ryby, płazy i gady jako zwierzęta zmiennocieplne; ptaki jako zwierzęta stałocieplne, ich rozmnażanie i rozwój; ssaki jako zwierzęta stałocieplne, cechy wspólne ssaków, różnorodność środowisk życia i cech morfologicznych; różnorodność zwierząt kręgowych)
- Organizm człowieka ( układ nerwowy- elementy ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego; budowa i funkcje narządów zmysłów –oko, ucho; zmysł równowagi, smaku, węchu i dotyku- umiejscowienie receptorów)
Moduł STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT wyposażony jest w wystarczającą ilość potrzebnych dla całej klasy substancji i przyborów pozwalających na wielokrotne wykonywanie bezpiecznych doświadczeń i eksperymentów w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów)
Zawiera także szczegółowe opisy doświadczeń pozwalające na przeprowadzenie z uczniami 24 sesji badawczych (czas trwania jednej sesji: od 30 do 60 minut).
Cytując nową podstawę programową „W pozyskiwaniu niezbędnych informacji, wykonywaniu obliczeń, interpretowaniu wyników i wreszcie rozwiązywaniu bardziej złożonych problemów metodą projektu edukacyjnego, bardzo pomocnym narzędziem może być komputer z celowo dobranym oprogramowaniem oraz dostępnymi zasobami cyfrowymi”
W związku z powyższym integralną część modułu STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT stanowi multimedialna baza wiedzy zawierająca materiały cyfrowe dla uczniów i nauczyciela:
- atrakcyjne symulacje przedstawiające zjawiska,
- multimedialne podręczniki ucznia w przystępny sposób tłumaczące analizowane podczas eksperymentów zjawiska,
- multimedialne karty pracy i obserwacji do eksperymentów,
- multimedialne ćwiczenia,
- testy sprawdzające zdobytą wiedzę,
- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi, w których nauczyciele znajdą m.in.:
- informacje jak się przygotować;
- informacje jak wprowadzić uczniów w zagadnienia;
- opis materiałów potrzebnych do sesji (zarówno multimedia, jak i podręczniki oraz materiały z zestawu);
- szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg sesji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami);
- pracę domową dla uczniów.
Materiał interaktywny zawierający około 100 ekranów multimedialnych, świetnie nadaje się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).
Moduł STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT zawiera pomoce do eksperymentów znajdujące się na liście pomocy wyposażenia pracowni przyrodniczych rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej
Zawartość modułu STRUKTURA ROŚLIN I ZWIERZĄT:
- przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej - 1
- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi - 1
- drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie - 1
- dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) - 1
- mikroskop elektroniczny USB 25X200 z oprogramowaniem - 1
- zestaw preparatów biologicznych 1 szt. w pudełku - 1
- preparat: oko krowy - 2
- preparat: mózg owcy - 1
- preparat: kałamarnica (o dł. 30 cm) - 10
- olejek goździkowy (poj. 7 ml) - 1
- olejek miętowy (poj. 7 ml) - 1
- nożyczki sekcyjne (niklowane) - 8
- skalpel ze stali nierdzewnej (jednorazowy, niesterylny) - 1
- plansza sekcyjna (budowa oka krowy) - 1
- plansza sekcyjna (budowa kałamarnicy) - 8
- okulary ochronne (duże) - 1
- okulary ochronne, wentylowane - 30
- grube rękawiczki nitrylowe, jednorazowe, niesterylne, bezpudrowe do celów laboratoryjnych - 300
- diagnostyczna latarka lekarska - 8
- latarka LED (z bateriami) - 1
- niebieski barwnik spożywczy (poj. 30 ml) - 1
- kleszczyki plastikowe (dł. 13 cm) - 8
- lupy - 32
- szklana, płaska , przeźroczysta podkładka - 10
- nasiona czerwonej fasoli - 120
- nasiona rzodkiewki - 2
- jedwabny kwiat lilii tygrysiej - 2
- zestaw fotografii struktur roślinnych i zwierzęcych - 8
- 4-kolorowy zestaw masy Playfoam - 1
- ręczniki papierowe (rolka) - 1
- torebki papierowe - 50
- waciki bawełniane (kulki) - 300
- papier ścierny (arkusz 5x5 cm) - 4
- tacki ze styropianu (17x23 cm) - 24
- woreczki foliowe "strunowe" (30x38 cm) - 20
- woreczki foliowe "strunowe" (5x 7,5 cm) - 32
- woreczki foliowe "strunowe" (10x 15 cm) - 32
- kubki plastikowe z pokrywkami (poj. 60 ml) - 32
- przeźroczyste kubki platikowe (poj. 750 ml) - 10
- pojemnik z plastiku (poj. 3,7 L) - 3
- pinezki - 100
- drewniane spinacze (klamerki) - 18
- plansza dydaktyczna 70x100 cm, "Komórki i tkanki" - 1
- plansza dydaktyczna 70x100 cm, "Metoda badawcza" - 1
- duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) - 2
Cechą wyróżniającą proponowane rozwiązanie spośród ofert wyposażenia pracowni chemicznej jest fakt, ze każdy moduł LaboLAB zawiera:
- materiały drukowane dla nauczyciela i ucznia
- zestaw niezbędnego wyposażenia laboratoryjnego, substancji, preparatów potrzebnych do wykonania eksperymentów indywidualnie lub w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów)
- odpowiednio przygotowane, uzupełniające pracę badawczą zasoby interaktywne
DO KOSZYKA
DO KOSZYKA
DO KOSZYKA