menu

Ilustracja Klany Kaledonii
Do schowka

Klany Kaledonii

Oceń: ocenaocenaocenaocenaocena
Zaloguj się aby ocenić

217,71 zł

↓ Koszt dostawy od: 11,99 zł
produkt niedostępny

Cechy produktu

wydawca
Rebel Games
liczba graczy
1-4 osób
czas gry
ok. 30-120 minut
wydanie
polskie
instrukcja
polska
kategoria wiekowa
12+
zawartość pudełka
239 drewnianych znaczników 4 kafelki planszy 1 plansza rynku 1 plansza eksportu 4 plansze graczy 9 kafelków klanów 50 kafelków kontraktów 9 kafelków punktacji znaczniki 70 żetonów - monet instrukcja

Opis produktu

Kto wygra rywalizację o produkcję i sprzedaż największej ilości... whisky?

Klany Kaledonii to strategiczna gra z elementem interakcji osadzona w XIX wiecznej Szkocji. W czasie rozgrywki będziesz mógł poczuć się jak dumny członek jednego z dziewięciu wielowiekowych klanów, który wykorzystując swoje unikalne umiejętności zdobywa bogactwo i sławę.

Plansza składa się z czterech części, a każda z nich jest dwustronna, dzięki czemu mamy kilka możliwości przygotowania rozgrywki. Cztery rodzaje pól (pole, las, góry, woda) ważne są w kontekście stawiania odpowiednich elementów, a do tego każde pole ma swoją cenę, którą trzeba zapłacić za możliwość jego wykorzystania.

W grze dostępnych jest sześć zasobów: trzy podstawowe (wełna, mleko, zboże) i trzy przetworzone (ser, chleb, whisky). Każdy z nich ma swoją startową cenę na rynku na początku gry. Dostępnych nam kupców możemy wysyłać na rynek, by kupili lub sprzedali odpowiednie towary, a to na stałe zmienia ich cenę dla wszystkich graczy.

Jaki klan wybierzesz?

Kontrakty - to wokół nich kręci się gra. Sposób ich działania jest bardzo prosty: po lewej stronie mamy narysowane zasoby, które musimy oddać, a po prawej nagrody, które za nie dostaniemy. W trakcie gry powinniśmy zrealizować ich jak najwięcej, ale możemy mieć tylko jeden aktywny na raz.

Ważny jest czas ich wypełniania, ponieważ w pierwszej rundzie samo wzięcie kontraktu daje nam 5 monet. W drugiej odbywa się ono za darmo, a w każdej kolejnej to my musimy dopłacić o 5 monet więcej, a więc samo wzięcie kontraktu w ostatniej rundzie kosztuje już 15 monet...

Czasem można wypełnić kontrakt, ale nie mieć pieniędzy na wystawienie budynku. Innym razem trzeba zdjąć z mapy owcę lub krowę, żeby spełnić wymogi kontraktu, ale to pokrzyżuje nam plany ekspansji na mapie... lub wręcz przeciwnie, pomoże jeszcze raz wybudować coś na zwolnionym właśnie, tanim polu.

 

Szczegóły dotyczące zgodności produktu z przepisami

Informacje o bezpieczeństwie

Produkt wprowadzony do obrotu przed 13.12.2024

Opinie o produkcie

+ dodaj swoją opinię