Rime – długo oczekiwana produkcja hiszpańskiego studia Tequila Works – w maju trafi w ręce graczy. Tytuł, stanowiący połączenie gry platformowej z logiczną, i rozgrywający się w bajkowej, egzotycznej scenerii.
Pod względem atmosfery i mechaniki rozgrywki Rime najbliżej do kultowego działa Japończyka Famito Uedy - Ico. Opowieść o chłopcu, trafiającym na niezbadaną wyspę, to produkcja w której nie znajdziemy wybuchowej akcji czy tradycyjnej walki. Zamiast nich towarzyszą nam uczucie osamotnienia oraz spokojna, skłaniająca do kontemplacji atmosfera.
Znacznie ważniejsza od szybkiego palca na spuście będzie w Rime gimnastyka szarych komórek. Gra zaoferuje szereg zagadek opartych o zabawy perspektywą, dźwiękiem (urządzenia zdolne zwiększać siłę krzyku chłopca) czy oświetleniem (mechanizmy przyspieszające cykl dnia i nocy i pozwalające „stworzyć” cienie).
Rime nie posiada typowej dla gier narracji w postaci scen przerywnikowych – informacje o tym, gdzie się znajdujemy, i detale fabuły uzyskujemy badając otoczenie. Niezbędna jest również nauka mechanizmów nim rządzących, bo w Rime gracz naprawdę może poczuć się jak stąpające ku nieznanemu dziecko, które dopiero odkrywa reguły świata wokół. Na uwagę zasługuje zachwycająca oprawa graficzna. Emanująca ciepłymi, pastelowymi barwami i sprawiająca, że połacie zielonej trawy, piaszczyste plaże i śródziemnomorska architektura – na czele z górującą nad wyspą i „wzywającą” nas do siebie wieżą – jeszcze mocniej uwodzą gracza, skutecznie zachęcając do odwiedzin tajemniczego świata.