Gra odbywa się w 2215 roku. Ludzkość zbada system słoneczny i nowe duże miasta na Marsie. Powstanie Terra Wenus jest w toku.
Nagle straszne wiadomości pochodzą z obrzeżów Układu Słonecznego: nasza cywilizacja została zaatakowana przez obce wojska. Rozpoczyna się straszna wojna, otacza ludzkość, wrogie statki kosmiczne naciskają armię ziemi.
Ludzkość zmuszona jest zmobilizować. W czasie wojny staje się jasne, że wojska wroga w całości składają się z robotów. Naukowcy pracują dzień i noc, studiując trofea wroga i stworzyć armię statków kosmicznych robotów. Aby zrównoważyć opóźnienia w technologii, statki naziemne są zbudowane z wykorzystaniem obcych technologii.
Dni przechodzą, a staje się coraz bardziej jasne, że wojna zostanie utracona. Poza tym, obcy zaczynają korzystać ze swojego specjalnego sprzętu, który powoduje hałas i uniemożliwia kontrolę armii robotów naziemnych. Jako ostatnia nadzieja ludzie decydują się na wynalezienie profesora Likhtenshtarts: cybernetycznego inteligentnego modułu umożliwiającego skopiowanie świadomości ludzkiej wewnątrz niej. Taki moduł umożliwi stworzenie autonomicznego żołnierza-robota-żołnierza. Stosowany jest jako źródło kopiowania świadomości do inteligentnego modułu, najczęściej wykorzystywany i skuteczny wojskowy - sierżant Gregor Golovkoff.
DO KOSZYKA