354,90 zł
Autilius Wspólna Uwaga to program komputerowy służący do wspierania terapii dzieci z autyzmem.
Program powstał z myślą o dzieciach w wieku od 3 do 7 lat, ale może być też wykorzystywany do pracy ze starszymi dziećmi.
Program składa się z sześciu gier, które wspierają naukę podążania za gestem wskazywania, kierunkiem głowy i wzroku oraz inicjowania kontaktu.
Gry zostały stworzone w oparciu o technologię motion capture, co oznacza, że oprócz myszki lub ekranu dotykowego można obsługiwać je za pomocą ruchu rąk, rejestrowanego przez kamerę internetową.
Program Autilius Wspólna Uwaga powstał dzięki wsparciu doświadczonych terapeutów i naukowców. Stworzony został tak, aby wykonywanie ćwiczeń było zbliżone do swobodnej i niedyrektywnej aktywności, naturalnej dla dziecka w wieku przedszkolnym. Program umożliwia przygotowanie planszy z grami w taki sposób, aby ułatwić dziecku podjęcie samodzielnej decyzji i budować w nim gotowość do podejmowania wyborów. Stara się budować w dzieciach motywację opartą na ciekawości świata i wewnętrznej potrzebie odkrywania. Nie czeka, aż dziecko popełni błąd. Na pierwszych poziomach gier od razu pokazują się podpowiedzi, aby dziecko od początku uczyło się, jak prawidłowo wykonać zadanie.
Uwzględniając specjalne potrzeby dzieci z autyzmem, animacje i grafiki w programie zostały uproszczone, aby gry były dla nich przyjazne i łatwe do zrozumienia. Ograniczone zostały zbędne elementy, dzięki czemu uwaga dzieci kierowana jest na najbardziej istotne informacje. Wszystkie pojawiające się w programie dźwięki zostały starannie dobrane z myślą o możliwych problemach sensorycznych małych graczy. Melodie gier są ciche i spokojne, a efekty dźwiękowe delikatne.
Program nie zastąpi tradycyjnej terapii, ale może ją uatrakcyjnić i wzbogacić. Eklektyczny i elastyczny charakter gier pozwala na stosowanie programu Autilius Wspólna Uwaga w połączeniu z terapiami z różnych nurtów
Program w wersji domowej, pozwalającej na stworzenie spersonalizowanej planszy z grami dla jednego dziecka.
Korzystając z programu, dzieci uczą się przede wszystkim:
- podążania za kierunkiem wzroku
- podążania za kierunkiem głowy
- podążania za gestem wskazywania
- inicjowania wspólnej uwagi
Wykonując zadania, dzieci ćwiczą również:
- rozumienie ekspresji mimicznych
- koncentrację uwagi
- samodzielne podejmowanie decyzji i zabawę w zgadywanie
- czekanie na swoją kolej
- dopasowywanie obrazów do siebie
a obsługując gry za pomocą ruchu:
- koordynację wzrokowo-ruchową
- orientację w schemacie własnego ciała
- motorykę dużą
DO KOSZYKA
DO KOSZYKA