36,85 zł
Ampersat to strzelanka, strzelanka w stylu RPG, łącząca w sobie oldschoolową/retro i nowoczesną wrażliwość. Mieszanka wpływów od Gauntlet i Smash TV po Zeldę i szczyptę Angbandu, to ręcznie wykonana przygoda, która spodoba się fanom Roguelites. Ampersat, będący owocem miłości solowego dewelopera, łączy ulubione doświadczenia z gier z dzieciństwa w świeżą, zabawną hybrydę, w której zabijasz wiele potworów, znajdujesz mnóstwo łupów, uwalniasz przechwycone litery (hm, co?) i rozwijasz się z zmęczonego światem wojowniczego maga w potężną maszynę do niszczenia/wysadzania!
Główne cechy
Możesz zauważyć, że główny bohater i wrogowie to litery ASCII – tak, jest to estetyczny powrót do oryginalnych gier Rogue, a połączenie ich z kolorowymi, trójwymiarowymi środowiskami z widokiem z góry było pomysłem, który jako pierwszy zrodził Ampersat. Podobnie efekty dźwiękowe układu Commodore 64 SID są używane razem z muzyką ze świata rzeczywistego, zapewniając charakterystyczne wrażenia. Ale czym właściwie jest ampersat? Jest to oczywiście główny pretendent do oficjalnej nazwy symbolu @!
Przegląd
Gentlheim zostało najechane przez Lorda Z, który otoczył wioskę pięcioma pozaplanarnymi wieżami i lochami pod nimi, wypełnionymi złymi stworzeniami. Co gorsza, ukradł mieszkańcom sam język! Jako wojowniczy mag Ampersat musisz zapuścić się głęboko w lochy i wysoko nad ziemią w zdradzieckich wieżach, pokonać niezliczone stwory i przywrócić język w Gentlheim, aby mieszkańcy mogli się poprawnie porozumiewać i pomóc ci pokonać samego Lorda Z.
Gentlheim
W Gentlheim znajdują się sklepy, w których można kupować i sprzedawać towary; Karczma, w której można leczyć, zdobywać kolejne poziomy i przechowywać złoto, które można odzyskać po śmierci; oraz głęboka Studnia prowadząca do losowo generowanych poziomów proceduralnych. Istnieją różne struktury, za które możesz zapłacić za ulepszenie, a gdy język powróci do wioski, mieszkańcy miasta mogą czegoś potrzebować... Gentlheim kryje kilka niespodzianek dla dociekliwych graczy i zapewnia obszar centralny, w którym można podejść do różnych etapów w dowolnej kolejności, lub wróć do poziomów, które już pokonałeś.
Studnia to miejsce, w którym „łobuzerska” estetyka zostaje podkręcona do 11, zapewniając krótkie, ostre i głębokie zagłębienia zbierające łupy po naprawie. Krąży stara plotka, że na dnie studni zakopano coś wyjątkowego… ale nikt nigdy nie dotarł na te głębokości.
Kooperacja
Asynchroniczna kooperacja Ampersata to połączenie typu drop-in i drop-out w dowolnym momencie. Drugi gracz kontroluje wróżkę, która unosi się wokół Ampersata i również przeprowadza ataki. Czy powierzysz im swoje najlepsze zaklęcie? NIE? I tak mogą go ukraść... Chociaż strzały wróżki nie są tak potężne i nie powodują przegrzania, ma ona tę ogromną zaletę, że jest niezniszczalna. Idealny partner... jeśli potrafisz się dogadać.
DO KOSZYKA